donderdag, 11 november 2021

Motorola lanceert 312 Labs om innovatie te stimuleren en het onbekende te verkennen

312 Labs

Motorola 312 Labs ondersteunt de R&D-initiatieven van het bedrijf in de ontwikkeling van nieuwe technologieën en in het creëren van waarde voor consumenten.

Motorola zet zich in om de nieuwste en beste technologieën op de markt te brengen en tegelijkertijd de beste waarde voor jou als klant te bieden. Om deze innovatie te stimuleren, introduceert Motorola Motorola 312 Labs, een nieuwe innovatiegroep binnen de productcategorie van Motorola. Het bestaat uit wereldwijde onderzoeks-, ontwerp- en engineeringexperts die zich richten op baanbrekende productontwikkeling.

Deze groep zal het onbekende verkennen door middel van onderzoek, idee-creatie, concept-creatie en prototyping om radicaal andere mobiele oplossingen en technologieën te introduceren in zowel de nabije, als verre toekomst. De introductie van Motorola 312 Labs R&D-groep bij Motorola, een bedrijf van Lenovo, ondersteunt Lenovo’s missie om de komende drie jaar zijn R&D initiatieven te verdubbelen.

 

Voortbouwen op groei en opvallende producten

Motorola heeft een indrukwekkende groei en winstgevendheid doorgemaakt. Zo behaalde het recent het beste kwartaal ooit, waarbij de winst een historisch record bereikte van US $ 89 miljoen. De omzet groeide daarnaast, met 27% op jaarbasis, tot het hoogste niveau in 15 kwartalen. Dit is te danken aan een sterk portfolio van kernproducten zoals motorola razr, motorola edge en moto g, en diensten zoals ThinkShield for Mobile en Moto Talk.

Wij hebben voorheen al ongelooflijke innovaties gelanceerd zoals onbreekbare schermen, moto mods en de vouwbare razr. Motorola 312 Labs zal deze toewijding voortzetten om nieuwe technologieën snel op de markt te krijgen. Motorola 312 Labs richt zich op een paar belangrijke ontwikkelingen, waaronder het verbonden ecosysteem van de toekomst, de evolutie van de metaverse, het verkennen van nieuwe en unieke vormfactoren voor mobiele telefonie en wearables, en geavanceerde display- en AR- en VR-technologieën.

Dan Dery, Motorola Vice President Product deelt: “Motorola 312 Labs is uniek gepositioneerd voor deze missie. We hebben het doel om het onbekende te verkennen, maar beschikken daarnaast ook over een onderzoeksteam dat de expertise heeft om een conceptueel idee te vertalen naar de realiteit. Eén van onze expertises is het begrijpen van de behoeften van consumenten. Dit is cruciaal want wat is het nut van innovatie als het niets toevoegt voor de gebruikers? Dat is een belangrijk aandachtsgebied voor ons als we kijken naar de toekomst van mobiele technologie.

312 Labs    312 Labs

Van links naar rechts. Medewerkers van Motorola 312 Labs bekijken een 3D-geprint onderdeel in de HQ Model Shop en bespreken ideeën tijdens een brainstormsessie van Motorola 312 Lab.

 

312 Labs, een wereldwijd team van experts met roots in Chicago

Het nummer “312” in de naam van het nieuwe Lab staat voor het meest bekende netnummer in het telefoonnetwerk van Chicago. Motorola’s innovatie heeft diepe wortels in de Amerikaanse stad Chicago. Wij waren daarnaast grondlegger van iconische apparaten zoals de eerste draagbare telefoon en de eerste opvouwbare clamshell. Het hoofdkantoor van het team is gevestigd in de iconische Merchandise Mart in Chicago, waar medewerkers in meer dan 30 verschillende laboratoria werken. Daarnaast zijn er ook onderzoekers actief voor Motorola 312 Labs in Brazilië, China en India.

Motorola 312 Labs werkt met de waarden van Lenovo’s Product Diversity Office. Het is daarom toegewijd aan de ontwikkeling en het behoudt van een divers team.  Daarnaast zorgt het ervoor dat een mix van disciplines wordt geïntegreerd in het gehele innovatieproces. Vanuit het oogpunt van consumentenonderzoek zorgt een screeningproces er bijvoorbeeld voor dat een representatieve steekproef wordt opgenomen van verschillende leeftijden, geslachten, vaardigheden en achtergronden. Dit is fundamenteel voor het innovatieproces.

Motorola 312 Labs is een belangrijke stap voor Motorola om de mobiele ervaring, van hoe het voelt, tot aan hoe het werkt en het eruitziet, te blijven innoveren.

 

 

Geef een reactie

Volg ons